تفاوت چسب سیانو اکریلات قطره ای و 123

فرق چسب سیانو اکریلات قطره ای با چسب یک دو سه

چسب قطره ای و چسب 123 دو چسب بسیار قوی و فوری هستند که به وفور در بازار یافت می شوند. شما می توانید به راحتی و با مراجعه به اولین سوپر مارکت یا ابزار فروشی، یک چسب قطره ای سوپر گلو یا چسب یک دو سه بخرید. این دو نوع چسب، کاربردهای بسیاری دارند. با توجه به اینکه هر دوی این ها چسب سیانو اکریلات هستند، ممکن است این سوال پیش بیاید که چسب قطره ای و چسب 123 چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ در این مقاله به پاسخ این سوال می پردازیم.
همچنین میتوانید برای خرید انواع چسب به فروشگاه چسب رابو مراجعه نمایید.

چسب قطره ای چیست؟

چسب قطره ای که به سوپر گلو و سوپر چسب نیز معروف است، یک نوع چسب سیانو اکریلات قدرتمند است. این چسب، بسیار قوی است و در سریع ترین زمان ممکن می تواند دو سطح فلزی، شیشه ای، پلاستیک، چوبی و… را به هم بچسباند. چسب قطره ای در انواع و اندازه های مختلف در بازار وجود دارد که از مصارف خانگی و پزشکی تا صنعت را پوشش می دهد. برای پاک کردن سوپر چسب می توانید از حلال آن استفاده کنید یا مقاله ی روش های مختلف پاک کردن چسب از روی سطوح مختلف را بخوانید.

سوپر چسب قطره ای چه ویژگی هایی دارد؟

چسب قطره ای بسیار شفاف است و پس از خشک شدن هم شفاف می ماند. این چسب بسیار سریع عمل می کند و سطوح را به هم می چسباند. شفافیت چسب قطره ای باعث می شود تا برای چسباندن شیشه و وسایل تزیینی و مهم، انتخابی مناسب باشد. چسب قطره ای بسیار قدرتمند است و با میزان کمی از آن می توان تکه های بزرگ و نسبتا سنگین را به هم متصل کرد.

ویژگی دیگری که دارد، خشک شدن سریع سوپر گلو است. بنابراین برای این که تکه ها را بچسبانید، احتیاج به صرف زمان زیاد نیست. همچنین این ویژگی باعث می شود تا چسب قطره ای زمان زیادی قابل استفاده نباشد. این چسب حداکثر یک ماه پس از باز شدن درب دوام می آورد. پس از آن خشک می شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

از جمله ویژگی های دیگر چسب قطره ای فوری نیز می توان به عدم تغییر رنگ آن و مقاومت در برابر شرایط محیطی و آب و هوایی مانند رطوبت، ضربه و فشار اشاره کرد.

سوپر گلو چه کاربردی دارد؟

با توجه به قدرت، سرعت و شفافیت سوپر گلو، می توان آن را از خانه و مصارف خانگی تا کارخانه و مصارف صنعتی به کاربرد. چسب قطره ای یک چسب همه کاره است که حتی در زمینه پزشکی، دندان پزشکی، تولید پوشاک و البسه، جواهر سازی، تعمیر مدارهای الکترونیکی حساس ، چسباندن سرامیک، سنگ، ام دی اف ،سفال و… نیز به کار می رود. همچنین می توانید برای درست کردن کاردستی و تعمیر لوازم خانگی نیز از این چسب استفاده نمایید.

معرفی انواع چسب فوری

چسب سیانو اکریلات قطره ای یا همان چسب فوری انواع مختلفی دارد که از جمله ی آن ها می توان چسب یک دو سه را نام برد. این چسب های قطره ای می توانند تک جزئی یا دو جزئی باشند و بسته به نوع کاربرد یا همه کاره بودنشان نام گذاری شوند.

چسب سیانو اکریلات چیست؟

چسب سیانو اکریلات چسب هایی بر پایه رزین هستند و به چسب CA نیز شناخته می شوند. این چسب از یک مونومر اکریلیک به نام سیانو اکریلات تولید می شود. چسب CA به دلیل ساختاری که دارد، پس از پخته شدن و عمل آمدن، به حالت پلاستیکی در می آید.

 

ویژگی های چسب سیانو اکریلات چیست؟

ساختار و عملکرد چسب سیانواکریلات با چسب های قدیمی تر متفاوت است. برای اینکه چسب CA بتواند اجسام را به هم بچسباند به رطوبت هوا احتیاج دارد. پس از اینکه رطوبت را جذب کرد، به سرعت خشک می شود و تکه ها را به هم وصل می کند.

اگر این چسب روی سطح کاملا خشک قرار بگیرد، خشک نمی شود و به سطح نمی چسبد. بنابراین برای آسان تر کردن و سرعت بخشیدن به عملکرد چسب سیانو اکریلات می توانید از حرارت، رطوبت و اشعه UV کمک بگیرید

چسب 123 چیست؟

یک از انواع چسب قطره ای که عملکرد بسیار قوی ای دارد، چسب 123 است. این چسب دو جزئی به کمک اسپری همراه خود، پیوندهای محکم و قدرتمندی را بین سطوح مختلف ایجاد می کند. چسب یک دو سه نیز یک نوع چسب سیانو اکریلات است که برای چسبیدن به رطوبت احتیاج دارد. نام این چسب به دلیل سرعت بالای عملکرد آن در مدت چند ثانیه انتخاب شده است. همچنین به دلیل قدرت و سرعت بالا در چسباندن، بهتر است که پس از باز کردن درب آن، در مدت کوتاهی این چسب را مصرف کنید. زیرا طی مدت حداکثر یک ماه خشک می شود و قابل استفاده نخواهد بود.

برای چسباندن سطوح مختلف با استفاده از چسب 123 کافی است چسب قطره ای را به میزان لازم و با ظرافت کافی روی سطح اعمال کنید. سپس ماده ی اکتیواتور (فعال کننده) را روی سطح اسپری کنید. پس از چند ثانیه، دو تکه به هم متصل می شوند. بهتر است چسب 123 را در فضایی به کار ببرید که تهویه ی کافی داشته باشد. زیرا گاز و بوی بسیار تندی دارد.

چسب یک دو سه چه کاربردی دارد؟

مانند چسب قطره ای یا سوپر گلو، چسب سیانو اکریلات 123 را می توانید برای چسباندن سطوح مختلف به کار ببرید. از جمله:

  • سرامیک و سفال
  • سنگ
  • چوب و ام دی اف
  • نئون
  • مدارهای برقی
  • شیشه
  • پلاستیک
  • فلز و…

تفاوت چسب قطره ای با چسب 123 چیست؟

چسب قطره ای و چسب یک دو سه، هر دو، چسب سیانو اکریلات هستند که به سرعت سطوح مختلف را به هم می چسبانند. این چسب ها شفاف هستند و پس از خشک شدن، همچنان شفاف می مانند. تفاوت سوپر گلو با چسب 123 در تک جزئی بودن چسب قطره ای و 2 جزئی بودن چسب 123 است. این یعنی چسب قطره ای برای خشک شدن احتیاج به هیچ ماده ی دیگری ندارد اما چسب 123 برای چسبیدن و خشک شدن به اسپری فعال کننده نیاز دارد.

وجه تمایز بعدی این دو نوع چسب، در ابعاد و میزان استفاده ی آن ها است. طبیعی است که اگر برای چسباندن سطح بسیار محدودی به چسب سیانو اکریلات نیاز دارید، چسب قطره‌ ای را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای خرید عمده انواع چسب میتوانید به فروشگاه چسب رابو مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *