نایلون حباب دار و موارد مصرف آن چیست؟

نایلون حباب دار

یکی از مهم ترین کارهایی که برای اسباب کشی و حمل و نقل وسایل به مناطق مختلف باید انجام دهیم، بسته بندی صحیح است. امروزه با بیشتر شدن فعالیت فروشگاه های اینترنتی و میل مردم به خرید غیر حضوری و آنلاین، اهمیت بسته بندی صحیح نیز افزایش یافته است. یکی از لوازمی که می تواند در این کار به شما کمک کند، نایلون حباب دار است. این نایلون ها، ضربه های خفیف یا شدید که به بسته بندی وارد می شود را خنثی می کند و مانع آسیب رسیدن به محتویات داخل بسته بندی می شود. پلاستیک حباب دار مزایا و کاربردهای زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. برای خرید انواع چسب برای بسته‌بندی میتوانید با کارشناسان چسب رابو در تماس باشید.

 

نایلون حباب دار چیست؟

نایلون حباب دار یک قطعه ی پلاستیکی دو یا چند لایه است که بین لایه هایی که روی هم پرس شده اند، قسمت های حبابی شکل پر شده با هوا وجود دارد. این حباب ها، می توانند در برابر ضربه و فشار از خود مقاومت بالایی نشان دهند. به همین دلیل، می توان از آن به عنوان ضربه گیر استفاده کرد.

 

انواع نایلون حباب دار ضربه گیر

نایلون ضربه گیر، در انواع و ابعاد مختلفی تولید می شود که کاربرد هر کدام با دیگری فرق دارد. پلاستیک حبابی هم در ابعاد بزرگ و به صورت رول های چند متری، و هم به صورت برش خورده در ابعاد گوناگون تولید می شود. این وسیله ی کارآمد، انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

  • نایلون حباب دار ریز: این نوع نایلون برای بسته بندی و محافظت از اجسام ظریف به کار می رود.
  • نایلون حباب دار متوسط: از این سایز پلاستیک حباب دار، برای بسته بندی وسایل بزرگتر و پر کردن فضای خالی داخل بسته بندی ها استفاده می شود.
  • پلاستیک حباب دار درشت: ابعاد جباب های این نایلون ها بزرگ تر از نایلون حباب دار معمولی است و برای محافظت و پر کردن فضای خالی بین محتویات بسته بندی ها استفاده می شود.

 

ویژگی های پلاستیک حباب دار

  • قابلیت ضربه گیری و مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه
  • جلوگیری از نفوذ یا نشتی مایعات، چربی، نور و گرد و غبار
  • عایق رطوبت، صدا و حرارت

 

کاربردهای مختلف نایلون حبابی

  • بسته بندی وسایل و ظروف شکستنی در هنگام اسباب کشی
  • بسته بندی و فیکس کردن کالاها در بسته های پستی
  • عایق بندی پاکت های ارسال مرسولات
  • استفاده در ساختار کیسه خواب برای عایق بندی حرارتی
  • استفاده به عنوان روکش های عایق برای گلخانه ها
  • به عنوان وسیله ی بازی و سرگرمی برای ترکاندن حباب ها

 

مزایای بسته بندی با پلاستیک حباب دار

نایلون حباب دار یکی از بهترین متریال محافظ بسته بندی است که مزایای متعددی برای این کار دارد و شامل موارد زیر می شود:

از اجسام در برابر ضربه محافظت می کند.

از آنجایی که پلاستیک حبابی، حباب های پر از هوا دارد، اجازه نمی دهد هیچ فشاری مستقیماً بر روی اجسام تأثیر بگذارد. علاوه بر این، اثر فشار را به سرعت کاهش می‌دهد. اگر می‌خواهید از بسته‌های خود در برابر تکان های شدید و ضربه محافظت کنید، از چند لایه پوشش حباب‌دار استفاده کنید.

 

ایده آل برای بسته های سفارشی

بسته بندی حباب دار می تواند لوازم بزرگ یا کوچک را محافظت و عایق کند. بهترین چیز در مورد نایلون حباب دار این است که می توانید آن ها را به راحتی با استفاده از قیچی برش دهید تا به اندازه و فرم دلخواه خود برسید. اگر نیاز به بسته بندی یا محافظت از بسیاری از وسایل حساس را دارید، ورق های حباب دار متوسط و بزرگ را به کار ببرید. زیرا به اندازه کافی چکش خوار هستند تا کل جسم را پوشش دهند.

بسیاری از فروشگاه ها انواع مختلفی از این پلاستیک ها را ارائه می‌دهند که برای نیازهای بسته‌بندی شما مناسب است. فقط مطمئن شوید فروشگاهی که انتخاب کرده اید بهترین ارائه دهنده ی روکش حباب دار با کیفیت است. با این کار می توانید از تمام مزایای نایلون حباب دار برای بسته بندی وسایل خود بهره مند شوید و در درازمدت برای کسب و کار خود، رضایت مشتریان و موفقیت را به ارمغان بیاورید.

 

استفاده آسان و صرفه جویی در زمان

یکی دیگر از مزایای استفاده از نایلون حباب دار برای بسته بندی محصولات، این است که استفاده از آن سخت نیست. همانطور که از نام آن پیداست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آنها را روی وسایلی که برای ارسال نیاز دارید بپیچید و چسب بزنید. برای استفاده از پوشش حبابی به ابزار یا وسیله خاصی نیاز ندارید. علاوه بر این، از آنجایی که استفاده از آن آسان است، زمان زیادی را برای بسته‌بندی وسایلتان صرف نمی‌کند.

 

سبک وزن

یکی از دلایل ضروری استفاده از نایلون حباب دار، صرفه جویی بیشتر در هزینه های حمل و نقل است. در اغلب موارد، وزن بسته ی شما، هزینه های حمل و نقل را تعیین می کند. هیچ کس نمی خواهد به دلیل وزن بالای بسته بندی هزینه اضافی برای حمل و نقل بپردازد. این مشکل با استفاده از روکش حباب دار به وجود نمی آید. زیرا ساختار آن عمدتاً حاوی هوا با چندین لایه پلاستیک سبک وزن برای ماندگاری است و به وزن وسایل شما اضافه نمی کند.

مقرون به صرفه

یکی دیگر از مزایای لفاف حباب دار برای بسته بندی اجسام، هزینه آن است. به دلیل قیمت پایینی که دارد، می‌تواند برای کسب‌ و کار شما پیشنهاد خوبی باشد. اگر صاحب کسب‌ و کار کوچکی هستید، استفاده از نایلون حباب‌ دار هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. با بسته بندی حباب دار می توانید اطمینان حاصل کنید که لوازم شما با قیمت بسیار مقرون به صرفه بسته بندی شده اند و سالم به مقصد خود می رسند.

 

چگونه از نایلون حبابی استفاده کنیم؟

استفاده از این محافظ، بسیار آسان است. با این حال، اجرای مراحل زیر می تواند به شما کمک کند.

  • اقلام خود را روی یک سطح صاف و تمیز بپیچید.

هنگام بسته بندی اقلام خود با روکش حباب دار، بهتر است سطح صاف و تمیزی پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که در جعبه، فضای کافی برای اقلام ارسالی و نایلون حباب دار کافی برای پوشاندن کل جسم وجود دارد.

  • روکش حباب را پهن کرده و به سمت داخل حباب قرار دهید.

نایلون حبابی را طوری پهن کنید که طرف حباب دار رو به بالا باشد. با این کار می توانید تضمین کنید که کیسه های هوا کار خود را به درستی انجام می دهند و از بسته شکننده شما در هنگام حمل و نقل محافظت می کنند. اگر حباب ها رو به بیرون باشند، در حین حمل و نقل، ترکیده و از بین می روند.

  • وسایل را سخاوتمندانه با پلاستیک حباب دار بسته بندی کنید.

اقلام خود را سخاوتمندانه با نایلون حباب دار بپیچید. قطعا شما نمی خواهید که مرسوله ی شما، شکسته و آسیب دیده به دست مشتری برسد. این اتفاق نه تنها مشتریان شما را عصبانی می‌کند، بلکه در دراز مدت به برند شما آسیب می‌زند.

 

جمع بندی

با توجه به مزایای متعدد لفاف حبابدار برای بسته بندی اقلام، این وسیله پر کاربردترین وسیله ی بسته بندی در هنگام ارسال بسته ها به هر نقطه از جهان است. اگر شما نیز به دنبال خرید نایلون حباب دار با کیفیت هستید، به فروشگاه چسب رابو مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *