بهترین چسب بسته بندی برای اسباب کشی

یکی از مهم ترین مراحل اسباب کشی، بسته بندی صحیح و محکم وسایل است. بهترین روش کار این است که وسایل را داخل کارتن بچینید و با چسب پهن قوی، درب کارتن را محکم ببندید. بدیهی است که هر چقدر کارتن ها بزرگ تر و سنگین تر باشد، به چسب محکم تر و قوی تری نیاز دارید. چسب 5 سانتی رابو، یکی از بهترین چسب ها برای اسباب کشی است. در این مقاله، نکات مهم برای انتخاب و خرید چسب بسته بندی را جمع آوری کرده ایم. لطفا تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
برای خرید انواع چسب بسته بندی با بهترین کیفیت میتوانید به فروشگاه چسب رابو مراجعه فرمایید.


برای اسباب کشی به چه لوازمی احتیاج داریم؟

همانطور که گفتیم، بسته بندی صحصح در اسباب کشی، اهمیت بسیار زیادی دارد. بنابراین، باید از لوازمی استفاده کنیم که می توانند وسایل ما را در خود جای دهند و از بیرون ریختن آن ها یا آسیب دیدنشان جلوگیری کنند. از جمله لوازم مهم برای بسته بندی و اثاث کشی می توان موارد زیر را نام برد:

  • چسب بسته بندی مناسب
  • کارتن و جعبه ی مقاوم
  • نایلون حبابی
  • طناب
  • ماژیک
  • چسب رنگی

اهمیت استفاده از لوازم بسته بندی با کیفیت در اسباب کشی

استفاده از لوازم بسته بندی با کیفیت، این امکان را به شما می دهد تا جابه جایی لوازم برای شما آسان تر گردد. به همین دلیل توجه به نوع چسب، کارتن و… امروزه اهمیت بسیاری در جا به جایی وسایل دارد. از جمله مزایای استفاده از این وسایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلوگیری از آسیب دیدن وسایل
  • دسته بندی و بسته بندی صحیح
  • افزایش سرعت در بسته بندی و جا به جایی
  • تسهیل حمل و نقل لوازم
  • سالم ماندن وسایل در طول جا به جایی

انتخاب چسب مناسب اسباب کشی چه اهمیتی دارد؟

بیشتر وقت ها برای بسته بندی لوازم و مرسولات از چسب پهن یا چسب بسته بندی استفاده می شود. حتی وقتی که از کارتن های محکمی استفاده کنید، اگر از چسب قوی و مناسبی برای بسته بندی استفاده نکنید، کار شما بی نتیجه خواهد ماند. زیرا باید بسته بندی طوری انجام شود که وسایل در حین حمل و نقل بیرون نریزند و آسیبی نبینند. بنابراین باید از چسبی استفاده کنید که چسبندگی و استحکام متناسب با جنس و وزن کارتن را داشته باشد. در غیر این صورت، از کارتن جدا می شود.


چسب مناسب بسته بندی بر چه اساسی انتخاب می شود؟

همانطور که گفته شد، میزان استحکام و قوی بودن چسب، به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

  • جنس کارتن

جنس کارتن یکی از عوامل مهم برای انتخاب چسب بسته بندی است. چسب پهن معمولی به خوبی به کارتن های لمینتی، می چسبد. اما کارتن هایی وجود دارند که اصطلاحا پرزدار هستند. برای چسباندن کارتن های پرز دار، به چسب های قوی تری احتیاج است.

 

  • وزن کارتن

وزن اجسام داخل کارتن نیز می تواند عامل تعیین کننده ای باشد. زیرا بر اثر سنگین بودن وزن کارتن، ممکن است چسب شل یا پاره شود. بنابراین، باید از چسب های میکرون بالا برای کارتن های سنگین وزن استفاده شود.

 

  • ابعاد کارتن

اگر کارتن ها بزرگ باشند، مانند کارتن یخچال که ابعاد بالاتری نسبت به کارتن های کوچک دارند، باید از چسب های پهن تر استفاده کنیم. در حالت عادی، چسب های 5 سانتی کافی هستند. اما در موارد بزرگتر، باید از چسب پهن 7 سانتی استفاده کنید. همچنین یارد چسب نیز مهم است تا بتواند ابعاد بیشتر و طولانی تری را پوشش دهد.

 

  • میکرون چسب بسته بسته بندی

به ضخامت فیلم چسب که قدرت چسبندگی چسب را تعیین می کنند، اصطلاحا میکرون چسب می گویند. مثلا برای بسته بندی کارتن ها با وزن حداکثر 12 کیلوگرم، چسب بسته بندی 38 میکرون مناسب است و برای وزن های بالاتر باید از چسب پهن با ضخامت 40 میکرون یا بالاتر استفاده نمایید.

چسب بسته بندی برای اسباب کشی
بهترین چسب بسته بندی برای اسباب کشی

چه چسب هایی برای اسباب کشی مناسب هستند؟

برای اسباب کشی، معمولا از چسب های پهن، چسب شیشه ای و چسب نواری کریستال استفاده می شود. چسب بسته بندی، چسب های فشار قوی هستند که به خوبی می توانند کارتن ها را بچسبانند. این چسب ها باید کیفیت بالایی داشته باشند و طول آن ها به میزانی باشد که از لحاظ هزینه ای، به صرفه تر باشد. زیرا برای اسباب کشی، به تعداد زیادی چسب احتیاج دارید.


کیفیت چسب های بسته بندی به چه عواملی بستگی دارد؟

اولین عاملی که کیفیت چسب بسته بندی را تعیین می کند، ضخامت چسب است که برای چسب های پهن از 35 تا 65 میکرون می تواند متفاوت باشد. همچنین، ضخامت فیلم باید در تمام طول چسب یکسان باشد. در غیر این صورت، مقاومت چسب در نواحی نازک تر، از بین خواهد رفت.

علاوه بر این، تاریخ تولید چسب اهمیت زیادی دارد. چسب هایی که در جای بسیار گرم نگه داری شده باشند یا زمان زیادی از تولیدشان گذشته باشد، رنگ کدر به خود گرفته و به راحتی از سطح جدا می شوند.


کاربرد چسب پهن رنگی در اسباب کشی

برخی افراد تصور می کنند که چسب های رنگی فقط کاربرد تزیینی دارند. در صورتی که در اسباب کشی می توانند مزایای بسیاری داشته باشند. مثلا می توانید با استفاده از رنگ های مختلف چسب پهن رنگی، کارتن های هر بخش منزل را با یک رنگ بسته بندی کنید. با این روش می توانید در هنگام تخلیه ی بار، کارتن های مربوط به هر بخش را در جای مناسب خود قرار دهید. بنابراین می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید.


نکات مهم استفاده از چسب بسته بندی رابو برای اسباب کشی

  • در قسمت های چسب خورده ی کارتن، به میزان کافی به چسب فشار بیاورید و روی آن دست بکشید. این کار باعث می شود تا تمام قسمت های آن به خوبی بچسبند.
  • اگر از کارتن های 5 لایه استفاده می کنید، چسب های محک تری را به کار ببرید.
  • از چسب های قدیمی که مدت زیادی از تاریخ تولید آن گذشته است، استفاده نکنید.
  • از قرار دادن کارتن ها در معرض نور خورشید و رطوبت خودداری نمایید.

خرید چسب 5 سانتی رابو

برای خرید چسب بسته بندی رابو می توانید به صورت اینترنتی به فروشگاه آنلاین چسب رابو مراجعه کنید. با این روش می توانید چسب مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *